Jesteś tutaj: misters-consulting.pl > Gospodarka > Polityka mikroekonomiczna

Ustalanie ceny

Przy ustalaniu ceny, najważniejsze jest przewidywanie ceny, bądź też kosztów technicznych za wytworzenie pokazujące faktyczny koszt poniesiony przy produkcji. Cena równa wymaganej do wytworzenia, nazywana jest ceną minimalną, ustalenie ceny poniżej minimalnej, nazywa się stosowaniem dumpingu, który jest uważany za nieuczciwy w stosunku do konkurencji. Cena ma również znaczne znaczenie psychologiczne, od ceny zależy jak postrzegany jest produkt, jeżeli cena jest zbyt niska, produkt uważany jest za tandetę, nie ma to jednak miejsca przy promocjach, wyprzedażach, bądź innego typu przecenach. Wysoka cena ma uzasadnienie tylko pod kilkoma aspektami, jeżeli produkt jest aktualnie w modzie i rośnie na niego popyt, gdy nabywca pragnie unikalnego produktu, bądź gdy na rynek wypuszczamy produkt dotąd nie znany. Cena więc, ustalana jest na podstawie kosztów przy odniesieniu do popytu, w relacji do cen konkurencji, oraz na podstawie obserwacji sytuacji rynkowej.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.